Part Time Job di Malaysia

 Perlu Ke Buat Part Time Job?

    Dalam zaman yang semakin mencabar ini, pasti ramai yang tercari-cari part time job kan. Baru-baru ini pon, BNM telah mengumumkan kenaikan kadar OPR naik lagi 3 peratus. Dengan kata mudah, apabila OPR naik, maka kos pinjaman akan meningkat yang mana peminjam perlu "membayar lebih" mengikut angka baru yang ditetapkan.

    OPR dikenali sebagai Overnight Policy Rate, Kadar Dasar Semalaman ini adalah sebuah kadar yang telah ditetapkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) ke atas pinjaman dana pada seluruh bank di MalaysiaKenaikan OPR ini adalah sebagai langkah bank pusat dalam menyeimbangkan semula pertumbuhan ekonomi negara.

    Namun kenaikan ini sangat memberi kesan pada rakyat marhean, ini juga menjadi salah satu punca kenapa kita wajar buat part time job kan!



    Usaha cari side income dengan buat part time job, banyak manfaat yang kita dapat:
  • dapat tambah pendapatan, jadi dapat teruskan kelangsungan hidup
  • dapat menabung untuk simpanan masa depan
  • hasil duit daripada part time job dapat membahagiakan keluarga seperti membawa family bercuti, belanja makan diluar, memberi hadiah pada yang tersayang, membiayai pendidikan tambahan untuk anak-anak dan lain-lain lagi.
Jadi banyak yang boleh kita lakukan apabila pendapatan bertambah. Tak perlulah sampai kita nak kena ikat perut dan catu perbelanjaan kita.

Pilihan Part Time Job di Malaysia

Part Time Job di Malaysia

  1. Buat bisnes jualan online, anda boleh jadi dropship, agen atau pengedar mengunakan media sosial seperti Facebook, Instagram, Tik tok dan sebagainya.
  2. Menjadi tutor atau buat kelas secara online atau bersemuka mengikut kepakaran masing-masing.
  3. Mengambil tempahan seperti baking, memasak, menjahit, membuat gubahan dan sebagainya mengikut minat dan kepakaran anda.
  4. Menjadi rider seperti penghantar makanan, pemandu Grab
  5. Buat bisnes Multilevel marketing (MLM) seperti Shaklee, seperti yang bonda buat ni, kerana bonda minat pada kesihatan dan kecantikan. Kalau sama minat macam bonda bolehlah join sama-sama dengan bonda.
  6. Buat mobile spa iaitu perkhidmatan spa bergerak. Servis spa boleh dilakukan di rumah sendiri atau kita bergerak terus ke rumah customer. Servis mobile spa ini mendapat permintaan yang tinggi sekarang. 
Macam-macam pilihan part time job yang ada sebenarnya di Malaysia ni, tinggal kita nak dengan taknak je. Kalau kita dah decide nak buat part time job, so apakah pilihan part time job yang terbaik untuk diri kita?

    Bonda kongsikan dari sudut perspektif bonda dalam pemilihan part time job mestilah memenuhi kriteria seperti:

✅ Fleksibel- boleh dibuat di mana-mana, walaupon balik kampung, sedang bercuti dan sebagainya.
✅ Tidak memerlukan kos/modal yang tinggi
✅ Tidak perlu nak sewa kedai, upah pekerja dan sebagainya.
✅ Tidak perlu MOQ, limit sekian2 untuk mula berniaga
✅ Income unlimited dan senang untuk dapat instant cash
✅ Mestilah rasa seronok dan kena dengan jiwa kita 

Nak tahu tak apa part time job yang memenuhi semua kriteria di atas?

Semestinya part time job pilihan bonda buat Mobile Spa😍 

Yes bonda enjoy sangat buat servis Mobile Spa ni dapat facial kan muka orang, tengok transformasi wajah orang dari kusam ke glowing, cun melecun, dan boleh dapat instant cash!

Perkhidmatan Mobile Spa

    
Part time job- servis mobile spa

    Perkhidmatan Mobile spa ialah perniagaan yang menawarkan servis spa bergerak terus ke rumah atau lokasi pelanggan. Servis mobile spa biasanya membawa peralatan dan bekalan spa seperti berus, lulur, minyak urut, dan alat-alat spa yang lain ke lokasi pelanggan untuk memberikan pengalaman spa yang selesa dan santai.

Part time job - mobile spa
    
    Servis Mobile spa biasanya menawarkan perkhidmatan seperti facial, urutan badan, dan sebagainya di lokasi pelanggan. Jadi pelanggan tidak perlu keluar rumah atau pergi ke pusat spa kerana perkhidmatan Mobile spa ini akan datang ke tempat mereka, memberikan kepuasan dan keselesaan pelanggan.

    Dewasa ini, perkhidmatan mobile spa sangat mendapat permintaan yang tinggi di kalangan wanita. Perkhidmatan ini menawarkan kelebihan kepada pelanggan yang sibuk atau kurang berpeluang mempunyai masa terluang untuk ke pusat spa. 

    Sebagai pengendali bisnes mobile spa pula, mereka boleh lakukannya secara part time job juga, tak kira anda sebagai surirumah atau mempunyai kerjaya hakiki kerana masanya yang fleksibel.

Ada ramai yang bonda kenal, yang juga buat part time job dengan menawarkan servis mobile spa ini. Lihatlah betapa happynya mereka😍

Part time job - mobile spa
Bila buat part time job mobile spa selain flexible time,dapat instant cash.


Sekali buat part time job mobile spa, boleh dapat banyak tu.Best kan!

Part time job- kursus mobile spa
Bonda pun mengajar buat untuk kursus mobile spa. Ni salah seorang anak buah bonda, beliau merupakan seorang guru yang buat part time job dengan mobile spa. https://ummisyantik.blogspot.com/
 
    Sebenarnya ada banyak lagi testimoni ahli team BOTG Spa kami yang dapat cash hari-hari dengan Projek Mobile Spa BOTG sebagai part time job mereka.

    Insha Allah, dalam entry akan datang bonda akan kongsikan lagi lanjut tentang bisnes Mobile Spa di bawah Projek BOTG. Kenapa korang berbaloi sangat join kursus SPA di bawah Team BOTG ni.

    Oh yer, boleh juga baca posting sahabat blog bonda tentang Part Time Job di Malaysia, di sini πŸ‘‰Part Time Job di Malaysia 

    Jika anda rasa Mobile SPA BOTG ini dapat memberi manfaat kepada rakan taulan anda. Sudilah kiranya anda tekan button SHARE kepada rakan-rakan anda. Mudahan dengan asbab perkongsian anda ini, anda dapat mengubah kedudukan kewangan mereka. Moga menjadi asbab kebaikan buat semua. In sha Allah.

Sekiranya anda berminat nak buat Mobile SPA sebagai Part Time Job anda jom sertai kami.

KLIK LINK πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰Whatsapp bonda di sini😍
KLIK LINK πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰Whatsapp bonda di sini😍
KLIK LINK πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰Whatsapp bonda di sini😍


#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline

Ulasan

  1. Bisnes mobile spa memang awesome πŸ‘

    BalasPadam
  2. Bisnes mobile spa memang high demand 😍

    BalasPadam
  3. Since sekarang ramai wanita yang malas nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

    BalasPadam
  4. Mencanak-canak naik kos kehidupan sekarang. OPR tu betul sangat.. jom la buat extra income dgn part time job.. Mobile spa ni sangat ok untuk kaum wanita..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kini Multivitamin Shaklee Berwajah Baru

Testimoni Shaklee Saya Vivix Bantu Sembuh Kayap